Welke muziek-categoriëen zijn er allemaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slow muziek heb je ook.

Antwoorden (6)

Zeer veel,te veel om op te noemen. Misschien dat één van de andere GVers je dat precies kan en wil vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pop, rock, Metal, Hard Rock, Klassiek, Reaggea, SKa, Punk, Funk, New Wave enzo kan ik nog wel even doorgaan
er zijn er meer dan 100

Toegevoegd na 7 minuten:
op de onderstaande links vind je een heleboel genre's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier allemaal op een rijtje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Muziekgenre

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, deze is nog beter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_muziekstijlen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niemand die bepaald "dit zijn de standaard muziekgenres, en zo delen we muziek in.", mensen beginnen een soort muziek te maken, en geven daar een naam aan. Vaak zijn muziekgenres ook moeilijk te definiëren, omdat ze ontstaan uit een heleboel andere genres, of een verzamelnaam voor allerlei subgenres.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klassieke muziek daar wordt je rustig van

de rest wordt je onrustig van en opgejaagd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is volgens mij ook maar 1 band op i tunes dat een eigen categorie heeft namelijk: Primus
(Goede muziek trouwens)