Ik heb een digitale piano en mijn pedaal werkt andersom, hoe zorg ik ervoor dat die normaal werkt?

Ik heb een digitale piano:
Technics SX P30 Digital Piano.

En als ik de pedaal hierop aansluit, doet de pedaal het alleen als ik de pedaal niet indruk. Als ik het wel indruk dan speel je zonder pedaal, als ik het niet indruk dan klinkt het wel als een ingedrukt pedaal.

Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
6.8K

Antwoorden (3)

Of het bij jouw piano ook zo werkt weet ik niet, maar ik heb achter of onder het pedaal van mijn keyboard een schakelaartje zitten. Als ik die omzet dan werkt hij omgekeerd.
(pedaal los aangeschaft).

Bij mijn oude keyboard kon ik de functie omschakelen door m'n keyboard aan te zetten terwijl ik het pedaal ingetrapt had. Als ik dan het stekkertje van het pedaal eruit trok en terugdeed, was de functie weer normaal.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft geen schakelaartje helaas, dat andere heb ik geprobeerd, maar is helaas ook niet gelukt. Bij mijn keyboard werkt de pedaal overigens prima, maar bij mijn digitale piano werkt het niet.
Vaak werkt het ook zo,
een pedaal dat aangesloten zit tijdens het aanzetten van de piano werkt als "Booster".
Als je het pedaal pas ná aanzetten aansluit werkt hij als "Demper"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen verschil tussen het aanzetten voor of na het erin steken van de pedaal. Het werkt iedere keer gewoon anders. Pedaal ingedrukt is geen pedaal. Pedaal niet ingedrukt is wel pedaal
Bij mijn piano is het zo dat als je het pedaal ingedrukt houdt tijdens het aanzetten van de piano, hij werkt als demper. Als ik van het pedaal afblijf tijdens het aanzetten van de piano, en hem dus niet ingedrukt houd, werkt hij weer normaal.