Hoe heet deze melodie? (Zie beschrijving)

Zie https://www.youtube.com/watch?v=yyeKYQdYISg . In deze scène uit de film Duck Soup zingen de vier Marx Brothers vanaf 2.11 'Oh Freedonia don't cry for me, cause I'm coming from the mountain with a banjo on my knee'.

Deze melodie komt, meestal met een andere tekst, vaak terug in Marx Brothers films. Hoe heet deze melodie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De banjo op de knie zegt het eigenlijk al: "Oh Susanna, now don't you cry for me. I come from Alabama with my banjo on my knee.
De melodie heet 'Oh! Susanna'. Een Amerikaanse traditional.
Amadea