Wordt melodisch slagwerk ook wel mallets genoemd, en zo ja, om welke soorten slagwerk gaat het dan?

hamer, stok, slaghout

Toegevoegd na 3 minuten:
De melodische lijn van de band wordt bepaald door het melodisch slagwerk, ook wel mallets genoemd. Op Internet vind ik bij mallets: hamer, stok, slaghout, dat is toch niet melodisch?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Nee. Het woord ‘mallet’ staat voor het middel waarmee op melodische instrumenten wordt geslagen. Aan het uiteinde van de stok zit een soort balletje, waarmee het instrument geraakt wordt. Mallet-instrumenten zijn xylofoons, marimba’s, marching-bells, vibrafoon, kleine trommen, grote trom, pauken, bekkens en andere kleine effect-instrumenten. Er zitten dus ook ongestemde (niet melodische) instrumenten bij.
Amadea
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
+ klopt ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan krijg ik het gevoel dat er iets in deze tekst niet helemaal klopt:
http://www.concordiabergschenhoek.nl/index.php/nieuwspagina/mpb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea bedankt, nieuwe tekst is geaccepteerd.