hoe oud moet je zijn voor een metalconcert, zonder begeleider?

De vraag zegt het al, Ik zou heel graag naar een paar concerten willen maar ik zou heel graag de leeftijd willen weten van wanneer je zonder begeleider naar binnen mag bij een concert.
-Natuurlijk weet ik dat er verschillende concertenzijn, maar bij METAL concerten zijn er bijna altijd mosh-pits en gaat het er altijd iets ruiger aan toe dan bij een normaal pop concertje. Daarom is de vraag of je überhaupt wel op jonge leeftijd naar binnen mag. De een zegt je moet 18 zijn en de ander zegt je moet 16 of is dat per concert anders. Ik zou graag antwoord willen.

Dank jullie wel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Per concert verschilt dat, de feesten bepalen zelf de minimumleeftijd die ze toelaten. Ik zou van 18 uitgaan, aangezien de meeste feesten dit nu hebben vanwege de verhoging van de alcohol-leeftijd en de logistieke problemen die minderjarigen op zo'n feest veroorzaken mbt het schenken van alcohol.

Soms zijn er ook feesten die het op 16 houden of zelfs helemaal geen leeftijdsgrens er zijn ook weer feesten waar je minimaal 21 moet zijn om binnen te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de Baroeg neemt waar vaak metal concerten worden gehouden is het vanaf 16 jaar zonder begeleiding en jonger onder begeleiding van een volwassenen en een melding aan de bar verplicht.