Waarom is een cd doosje kleiner dan een dvd doos?

Een cd en een dvd hebben dezelfde afmeting.
Toch is in de meeste gevallen de dvd verpakt in een grote zwarte dvd doos en een cd normaal gesproken in een klein doosje.
Waarom niet beide een kleine verpakking?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Omdat de DVD de opvolger is van de (VHS) videocassette.

Deze videocassete werd al in zo'n langwerpig (zij het breder) doosje gestopt, wat mooi ruimte geeft voor wat informatie op de cover, zoals een afbeelding en informatie over de inhoud.

Natuurlijk kan dit ook op kleiner formaat er wel opgedrukt worden, maar het lijkt me toch een rechtstreekse voortzetting van de verpakking van de videoband.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 erg logisch........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excellent antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem hoor Vince.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dat echt alleen maar om het verschil duidelijk te maken tussen een CD en een DVD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat een film meer uitleg vergt dan muziek.......(komt meer visueel ingestelde kundigheid bij kijken)...muziek is muziek...dat moet je horen..........de uitleg op een DVD heeft meer ''plek'' nodig...

Toegevoegd na 42 seconden:
waar gaat de film over.......etc..''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
a joh das die kerel onder mij...die vind mij niet zo aardig
Bij een dvd doosje zit meestal een boekje bij. Daar vandaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bij een CD niet, wou je zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een onzin
Volgens mij komt het omdat je dan je dvd er beter uit kan halen. Dvd's hebben wat meer uitleg nodig. Cd's zijn wat compacter en hebben minder uitleg nodig.