Hoe kan ik 'witte ruimte' in een mp3 wissen met audacity?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat mag "witte ruimte" dan wel zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gevalletje Autocorrect? Witte ruis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien. Maar eh, witte (en ander kleuren) ruis is wat anders dan 'gewoon' ruis. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry ik bedoel bijv. Dat er op het laatst van een mp3 niks te horen is dus geen 'korte pauze'. Die wil ik weg hebben..

Antwoorden (2)

Er van uit gaande dat je "witte ruis" bedoelde i.p.v. "witte ruimte" ga je als volgt te werk:

* Open het betreffende geluidsbestand
* Selecteer een stukje met witte ruis
* Kies Effect --> Noise Removal
* Klik op "Get Noise Profile"
* Selecteer het gedeelte wat je van ruis wilt ontdoen (of CTRL + A voor de hele track)
* Kies Effect --> Noise Removal
* Klik op OK

De ruis zal nu verwijderd worden. In de Noise Removal dialoog kun je nog wel het één en ander aanpassen, maar doorgaans is bovenstaande procedure afdoende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je selecteert met de linker muisknop het deel wat je weg wilt hebben. Dat kan stilte zijn maar ook elk stuk(je) wat je wilt verwijderen. Daarna druk je op de -toets.
Vergeet niet om daarna de boel te exporteren als mp3, "opslaan" is wat anders (het geluid - muziek = geluid - wordt dan als ongecomprimeerde data en losse stukjes opgeslagen en is in principe alleen door Audacity uit te lezen).