Kan er theoretisch gezien een einde komen aan nieuwe songteksten?

Is volgens mij niet te berekenen omwille van het aantal woorden er zijn maar kan het dat ooit alle mogelijke combinaties zullen gemaakt worden?

ik heb het wel puur over de teksten, melodietjes, beats & ieder ander geluid zal blijven vernieuwen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bent veel eerder klaar met ritmes of melodieën.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I

Het beste antwoord

Je moet wel een beetje denken om je interpunctie. Ik denk dat je met de laatste zin bedoelt te zeggen, dat je het puur over de teksten hebt. De rest zal zich toch voortdurend blijven vernieuwen.

In dat geval is er zeker een theoretische limiet aan mogelijke originele songtekst combinaties, maar alleen wanneer de taal niet veranderd wordt, aangepast wordt, andere betekenissen krijgt, of woorden aan het woordenboek toegevoegd worden.
Dus op elk vast moment zou er een theoretische limiet kunnen komen aan originele songteksten.
In het echt is deze kans zo klein (dat je aan dat eind komt), dat we dat niet zullen meemaken.
Dit ook, omdat een songtekst in theorie 75 jaar na sterfdatum van schrijver, vrij komt om te gebruiken. Daarnaast wordt er ook een hoop aan de taal toegevoegd en aangepast in de loop der jaren. Veel straat taal ("slang") en dichtersvrijheid wat toegestaan wordt binnen songteksten.
Ook taalkunstenaars hebben de vrijheid om te doen met taal wat ze willen, welke niet perse gebonden zijn aan een bepaalde grammatica.

Mocht de interpunctie toch goed bedoelt zijn in jouw vraagstelling, dan luidt het antwoord volmondig "nee".
Dit omdat er op het gebied van muziek en geluid te veel variabelen zijn die limietloos zijn.