Hebben alle bekende babymelodietjes eigenlijk ook een naam?

Iedereen met kinderen kent ze wel, die hoog irritatiegehalte speeldoosmelodietjes in kinderspeelgoed, die tot aan zelfs nog op je werk in je kop blijven zitten.

Sommige van die melodietjes zijn wereld beroemd en hoor je vaak terug. Hebben deze melodietjes eigenlijk allemaal een officiele naam net zoals bij "echte" muziek?

En zijn die op internet ergens te vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Die liedjes komen veelal van klassieke stukken muziek.'Altijd is kortjakje ziek' komt bijvoorbeeld van Mozart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lullaby van Brahms
Für Elise van Beethoven

http://www.youtube.com/watch?v=t894eGoymio

Heel veel baby-kinder muziek kun je bij Bol.com bestellen

en deze link is leuk voor kindermuziek:

http://www.peuteren.nl/kinderliedjes/index.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wiegenlied van Brahms zit op de meeste 'slaap 'muziekdoosjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeg dat klopt. +
'You are my sunshine' zit ook vaak in muziekdoosjes.