Is een (studie)viool van rond de 100 euro goed genoeg om op te leren spelen?

Ik wil graag leren vioolspelen en ben op zoek naar een viool die niet te duur is, omdat ik eerst zeker wil weten of dit wat voor me is. Nu zie ik bij verschillende muziekwinkels studieviolen vanaf 80 euro (nog niet speelklaar). Zijn deze violen kwalitatief, ook wat betreft geluid, goed genoeg om mee te beginnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (2)

Ja.
Ik kan me niet voorstellen dat een muziekwinkel zijn naam op spel wil zetten door een slecht instrument te verkopen.
Ga met een kenner op stap, laat een stukje voor je spelen, dan kun je/kunnen jullie het geluid horen en vergelijken. Aangezien ze door winkels worden aangeboden, heb je wellicht recht op garantie. Hoor hier naar uit en schroom niet om, als het nodig is, hier gebruik van te maken.
Een alternatief is eens langsgaan bij je plaatselijke muziekschool en vragen of je een instrument kunt huren. Dit heeft als voordeel dat je een goed instrument meekrijgt, en, mocht het niets voor je zijn, zit je ook niet met een duur instrument thuis waar je niets mee doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een studie viool is niet van de hoogste kwaliteit ,daarom is het een studieviool.
om te studeren en om te zien of het vioolspelen gaat lukken is de studieviool prima.