Welke muziek gebruikte Hans Dorrestijn voor zijn "paaslied"?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is muziek van Bach en ik zoek het bwv nummer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (1)

De muziek komt uit Das wohltemperierte Klavier. Deze informatie staat op de ahterkant van de hoes van de CD (Liederen van Wanhoop en ogeloof II) waarin het Paaslied is te vinden. Meer kon ik er niet van lezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Op http://en.wikipedia.org/wiki/The_Well-Tempered_Clavier staat: BWV 846–893 achter de titel vermeld.
Antoni
9 jaar geleden
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/J.S._Bachs_werken_voor_klavecimbel staat nog: - Das wohltemperierte Klavier (deel 1, BWV 846-869 en deel 2, BWV 870-893)
Amadea
9 jaar geleden
Maar bij de youtube van het lied staat dat het een etude van Scriabin betreft....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de antwoorden. Ik heb alle genoemde stukken van het Wohltemperierte Klavier beluisterd en nu denk ik dat hij er stukjes van heeft gebruikt voor het Paaslied.