Weet iemand nog mooie muziek uit Afrika?

Het hoeft niet specifiek gericht te zijn op kinderen, maar het liefste wel geschikt voor hen ;) Het plan is om er met zijn allen op te gaan dansen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2K

Het beste antwoord

Richard Bona, jazzlegende met afrikaanse roots. zijn album "munia: the tale" is een aanrader.

http://www.youtube.com/watch?v=nA7_lZZT7tA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Khadja Nin maakt prachtige Afrikaanse muziek.
Sambolera en Sina Mali, Sina Deni zijn echt juweeltjes.
Ik vind het zelf lekker om op te dansen, maar dan meer 'zweverig' dansen ofzo, het is absoluut geen trommelmuziek. Dus of het voor kinderen leuk is om op te dansen weet ik niet. Op youtube zijn beide nummers te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Youssou N'dour
Wes Madiko.

Toegevoegd na 1 minuut:
Johannes Kerkorrel

Toegevoegd na 14 minuten:
Kurt Darren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fela Kuti.. Super bekende Afrikaanse muziek. Ook zijn zoon Femi Kuti maakt goeie muziek. Kijk maar op Wiki voor meer info..

Toegevoegd na 5 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=-ykpwr8K3M4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wes - Alane.

Leuke melodie om op te dansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Artist: Solomon Linda's Orig. Evening
Album: Mbube Roots (Zulu choral music
Song: Mbube

Artiest: Ladysmith Black Mambazo
Album: Mbube Roots (Zulu choral music
Song:Mbube

Mooie songs ook in het album
Album:Graceland
artiest Paul Simon

Mooie song
the lion hunts at night (weet iemand een link?)

Rest natuurlijk nog de vraag wat jij onder Afrika verstaat. Ik heb het geinterpreteerd als Zuidelijk Afrika, maar ik heb veel meer muziek van Noordelijk Afrika. Raj e.d. Afrika is zo divers en omvat zoveel culturen, dat je dat niet zo maar in een antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van lichte afrikaanse gitaarmuziek houdt,dan raad ik je Ali Farka Touré aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee zuid-Afrikaanse groepen:
Tanannas
&
Mahotella queens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oliver Mtukudzi is een van de grootste musici van Zuid Afrika. Een krachtige en meeslepende ritmiek kenmerkt zijn stijl. Zijn muziek wordt wel 'Tuku' muziek genoemd. Typerend voor zijn muziek is het voorkomen van repeterende motiefjes die op de 'mbira', de vingerpiano worden gespeeld. Je wordt erdoor in een soort trance gebracht. Luister naar 'Wasakara'. De gitaar lijkt onder meer het 'mbira' ostinaat te imiteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Habib Koité en Bamada uit Mali

Kijk maar op Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=K4VRGALZdBA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baba Maal is afwisselend meesterlijk / niet al te goed.

Ayub Ogada heeft 1 CD uitgebracht met de liefste zachtaardigste liedjes > aanrader.

Rokia Traoré is een prachtige zangeres uit Mali met uitstekende muziek.

D' Gary is een meestergistarist uit Madagascar die wel eens wordt omschreven als "de nieuwe Hendrix".