Wat is de betekenis van het lied 'Angel from Montgomery' van Bonnie Raitt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies met de betekenis? De betekenis van de tekst of de betekenis van de titel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je iets aan een vertaling? Of wil je enkel de betekenis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
www.songmeanings.net
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry als ik niet duidelijk was. Ik bedoel de tekst en ja ik heb iets aan een vertaling. Sorry

Het beste antwoord

Op de website http://songmeanings.com/songs/view/3530822107858755344/ schrijft ene PhilMarsh:

"(...)

Every time I hear this song I see mind-pictures of some 'white-trash' woman in a scruffy shack looking back on the train-wreck of her life.

The track just oozes melancholy and regret, which Bonnie captures perfectly in her performance. (...)".

Hij zegt dus dat elke keer als hij dit nummer hoort hij in gedachten foto's ziet van een 'white trash' vrouw in een smerig krot terugkijkend op het "treinwrak" van haar leven.

Het liedje ademt volgens hem een sfeer van weemoed en spijt, die Bonnie Raitt perfect vangt in haar uitvoering.

Toegevoegd na 2 dagen:
N.B.: Met het "treinwrak" ("train-wreck") wordt natuurlijk de puinhoop van haar leven bedoeld. "Train-wreck" is figuurlijk bedoeld; er is niet letterlijk een treinwrak in haar leven (geweest).

Toegevoegd na 2 dagen:
Op verschillende websites zoals bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_from_Montgomery staat dat het lied gaat over een middelbare vrouw die terugkijkt op haar leven en zich realiseert dat ze haar dromen niet heeft gerealiseerd. Haar gewone leven en huwelijk zijn saai en voorspelbaar en ze wenst dat een engel haar weghaalt uit haar woonplaats. Die interpretatie(s) zijn wat minder vergaand dan de interpretatie van PhilMarsh. Wel is er steeds de melancholie over het leven: "Is dit nu alles?".
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dat betekent?
Antoni
9 jaar geleden
"Melancholie" bedoel je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar ik weet het al. Heel erg bedankt!