Wat betekent: 1. Een open driehoekje onder een muzieknoot. 2. Een rondje voor een muzieknoot? Zie link maat 2 (driehoekje) en maat 11 (rondje)

Zie link maat 2 (driehoekje) en maat 11 (rondje)
https://docs.google.com/file/d/0B94gQyY5TCRcR3B3d01VYllWOUk/edit?pli=1

Toegevoegd na 21 minuten:
Telfout van mij. De rondjes staan in maat 14.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.8K
Amadea
9 jaar geleden
In maat 11 staat geen rondje maar een open noot, een brevis. Die duurt vier tellen en houdt dus de hele maat aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd geteld, het is maat 14 bijvoorbeeld, daar staan er 4.

Het beste antwoord

Een open driehoekje onder een muzieknoot betekent dat je die noot moet beklemtonen, harder spelen, accent leggen.
Het rondje voor de muzieknoten betekent open, losse snaar...
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar waarom zou je in een partituur een open losse snaar willen aangeven? Dat is toch logisch? Tenzij je in de 3e positie bijvoorbeeld speelt of zo, dat snap ik. Maar dat is hier niet het geval)
Z512099
9 jaar geleden
In partituren is het heel normaal van waar nodig losse snaren aan te geven.
In jouw partituur is men wel royaal geweest met die aanduiding, in de 3 de balk ( 14 de maat ) staat voor de sol en re een o en dan nog eens een o voor de re, inderdaad redelijk overbodig en logisch.
Een beginnend gitarist zal dat misschien op prijs stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke maar dan snap ik nu wat het is. Bedankt voor de duidelijke snelle reactie!
Z512099
9 jaar geleden
Wij zijn hier sneller dan het licht...