Welke muziekstudio kan ik het beste gebruiken?

Hallo,

Ik wil beginnen met mijn eigen muziek te maken, alleen je hebt daar een goede computer en een studioprogramma nodig.
Een goede computer heb ik, alleen nu nog een muziekprogramma waarmee ik muziek kan maken. ik ga Remixes maken van muziek en zelf maken(in vorm van house muziek) mijn vraag is: Weet iemand een (gratis) muziekedit programma?

Toegevoegd na 5 minuten:
ter informatie: programma moet windows 8.1 ondersteunen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Legaal en gratis wordt lastig. Om te beginnen adviseer ik fl studio dit is redelijk simpel in gebruik en er bestaan duizende tutorials op YouTube voor dit programma. Programma's die gevorderde gebruiken zijn: Abelton en Logic Pro (Mac) maar dit is ingewikkelde software. Naast deze software heb je ook nog plug-ins nodig. Deze kunnen heel duur zijn, maar er zijn ook een aantal goede gratis plug-ins. Bij plug-ins moet je denken aan synthesizers en effecten. Deze kun je vinden door te googlen en er staan tutorials op YouTube hoe je deze kan installeren in Fl studio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier een lijst met van alles en nog wat. :)
http://www.bt-studio.nl/thuis-studio-beginnen/suggesties-thuis-studio/diverse-daws/

Het beste antwoord

Een zeer geschikt Digital Audio Workstation voor house remixes is Ableton Live, hierin zitten veel software instrumenten en effecten waar je prima mee uit de voeten kunt. Hiervoor zijn ook veel tutorials te vinden. Ook kun je met Reason van Propellorhead ver komen. Logic zou ik afraden als je je beperkt tot houseremixes omdat het een zeer uitgebreid pakket is dat wat mij betreft meer geschikt is voor andere muziekstijlen.

Als je enkel remixes gaat doen en geen eigen geluiden gaat genereren en je wilt geen geld kwijt zijn dan zou je een programma als Audacity kunnen gebruiken. Het is echter software met bepaalde beperkingen, iets waar je bijna altijd mee geconfronteerd zult worden bij het gebruiken van gratis software.