Waar gaat het liedje Riders On The Storm van The Doors over?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
7.4K
SimonV
9 jaar geleden
Bedoel je dit? Toen Jim de Florida University in Tallahassee bezocht, leerde hij een meisje kennen. Ze heette Mary Werbelow en woonde in Clearwater, 280 mijl verderop.
Jim ging vaak liften om haar te zien.
Het lied refereert aan de eenzame ritten op de warme en stoffige tweebaans asfaltwegen van Florida, zijn duim omhoog, in zijn verbeelding passie, poëzie en Nietzsche en God weet wat nog meer, uitkijkend voor voortvluchtige misdadigers en andere criminele types. Ze lieten een onuitwisbaar litteken achter op Jimmy http://www.songfacts.com/detail.php?id=273.

Antwoorden (1)

Het stukje tekst wil zeggen, dat iedereen zijn eigen weg moet gaan en dat men moet oppassen voor wat er op je pad komt. Als ze iets op hun pad laten komen verdwijnen al die zoete/ mooie herinneringen. Een vrouw moet van haar man houden en hem duidelijk maken dat de wereld om hun samen draait en dat hun leven nooit zal eindigen. Niemand mag daar tussen komen.
fremar