Een soundtrack is niet meer dan een stukje muziek dat onder een film wordt gezet.

Soms is dit een stukje van een bestaand liedje, waar een stukje wordt afgeknipt en bij de bewerking van de film op de computer erbij wordt gezet.
Soms is de soundtrack speciaal voor de film gemaakt. Dit gebeurd meestal gewoon met echte muziekanten in een muziekstudio, waarna achteraf de muziek onder het filmpje wordt geplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volwaardige soundtracks worden gemaakt door professionele componisten. Dat betekent dat zij een hoofdthema componeren en op partituur zetten voor het voledige orkest. Daarna gaan zij varianten componeren in samenspraak met de regisseur. Soundtrack makers verdien uitstekend hun brod en zijn zeer gegeerd. (Grushin , Legrand ea)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je Hans Zimmer, hij is echt heel goed. Al zijn nummers zijn soundtracks. Hij doet het omdat hij de opdracht van de studio krijgt om een achtergrondmuziekje te maken.:)