Wat is jouw favoriete muziekgenre ?

Rock, Hip-hop, klassiek, Jazz, Techno, R&B, Motown, Hardrock, het NL levenslied, zegt u het maar? Vertel er ook bij waarom, wat het voor u betekend en welke liedjes er bij u gelijk te binnen schieten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
4.6K

Antwoorden (16)

Punk rock
Annilissimo Mundo van NoMeansNo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou van verschillende muziekgenres:
metal: omdat metal echt een soort muziek is waar je helemaal op uit je dak kan gaan
singer-songwriter: vanwege de vaak gevoelige teksten en muziek
jazz en blues: omdat er geen mooiere genres zijn om te zingen en te improviseren met een band...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dance, trance en techno.
Daarnaast jaren 70,80 en 90 en Nederlandse muziek.

Waarom ... omdat het lekker klinkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn favoriete genre is metalcore. Wat mij betreft combineert het optimaal de energie van de hardcore met de zware elementen van de heavy metal-genres en is niet bang om complexe ritmes te gebruiken.

Welk liedje er gelijk in me opkomt?
August Burns Red - Truth of a Liar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hardcore/Terror
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf ben ik nogal van de hiphop, ik breakdance ook en ga naar jams. wat is eigenlijk die van jou?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
POP en de top40
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nu-metal (linkin park enzo) en alles wat daar op lijkt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt van mijn stemming af.
Eigenlijk kan ik veel muzieksoorten/stijlen wel waarderen zolang het maar geen rap is, want dat heeft voor mij persoonlijk niets met muziek te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
rock!!! je kan al je energie erin kwijt en je vergeet lekker als om je heen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Britse Rock-Pop (denk aan Arctic Monkeys, Oasis, Kaiser Chiefs)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Old school Rock; The Doors, Jimi Hendrix Experience, Creedence Clearwater, Velvet Underground, Led Zeppelin, Deep Purple, e.d.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Trance, techno, dance
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou van heel veel soorten muziek;
Hardrock, het nederlandse levenslied, aprés-ski, pop, Hip-hop, rock, gewoon omdat ik er vrolijk op juist heel rustig van wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit hangt een beetje van mijn stemming af;

meestal is het Melodic metal (Delain of Lunatica) maar ik luister ook alternative rock of trance.