Hoe trek je audio volume gelijk?

ik bedoel niet van verschiilende nummers ten opzichte van elkaar maar van 1 nummer. vooral in klassieke muziek word verschil in volume voor dynamiek gebruikt maar bijv ook bij nothing else matters en stairway to heaven waar het intro veel minder volume bevat dan het refrein en de solo. welk programma trekt dat gelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe het met adobe audition hard limiting

Het beste antwoord

Dat doet een compressor, maar dan moet je wel wat verstand van audio en audio-techniek hebben om die goed in te kunnen stellen. Deze komen over het algemeen voor als plugin in andere applicaties als Logic, Pro Tools en Cubase.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb CB LE, maar vond dat zo lastig dat ik over ben gegaan op audacity. maar een compessor is toch een vrij simpel effect?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een meestal een threshold, ratio, attack, release, make up gain en soms een knee en andere functies. De threshold bepaald wanneer de compressie begint (vanaf welk level), de ratio bepaald hoe hard de compressie is, attack en release bepalen hoe snel de compressie moet beginnen/eindigen en de make up gain compenseert het volume verschil en brengt zacht en hard uiteindelijk dichter bij elkaar, resulterend in een kleinere dynamiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij deze uitleg begint het al te duizelen. een constentie in db eigenlijk het enigste wat ik bedoel, wellicht resulterend in geen dynamiek. maar een gelijk volume dus dmv een actie, net als bijv. delay toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je een limiter nodig, een compressor met een enorm hoog ratio en nog liever een limiter/maximizer die meteen het verloren volume compenseert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10