hoe kan je mensen aan het dansen krijgen als dj?

ik ga een dansfeest geven, maar ik weet niet zeker of iedereen gaat dansen dus hoe kan je mensen aan het dansen krijgen als dj?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als DJ is het je taak om aan te voelen waar mensen zin in hebben. Is het wat ouder publiek (40/50) kan je natuurlijk verwachten dat mensen minder snel gaan dansen op top-40, maar eerder op disco/funk (bee gees, james brown, ect.). Sta ook open voor verzoekjes, als je draait wat het publiek letterlijk vraagt ben je meestal verzekerd van een goed feest.

Meestal begint het dansen niet meteen, het moet vaak een beetje op gang komen, een beetje aftasten dus waar het publiek zin in heeft, en als het dan op een gegeven moment een beetje los begint te komen, moet je er op inspringingen, door een aantal nummers in de zelfde stijl of uit het zelfde jaar erachteraan te draaien. Mensen hebben namelijk vaak herinneringen aan muziek, uit een bepaalde tijd of jaar. En mijn ervaring is hoe later het wordt en hoe meer er gedronken wordt, hoe minder het uitmaakt wat voor muziek er komt, althans daarmee bedoel ik dat de zaal dan ook ineens los kan gaan op André Hazes, Happy Hardcore of gouwe ouwe, en verzoekjes. Maar ja , het blijft een gok, de ene keer danst de hele zaal de hele avond, en de andere keer hangt de hele zaal de hele avond aan de bar. Ligt ook gewoon aan het publiek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100