Welk muziekinstrument voor eigen vaardigheid?

Ik moet op de PABO voor muziek een opdracht doen waarbij ik mijn eigen vaardigheid in beeld moet kunnen brengen. Ik moet hierbij 20 kinderliedjes kunnen spelen en zingen (dit hoeft niet tegelijkertijd). Nu speel ik zelf geen instrument en ben ik echt a-muzikaal. Zingen lukt me denk ik nog wel maar ik zou echt niet weten welk instrument ik moet gaan leren spelen... Nu heb ik thuis een gitaar, keyboard, blokfluit en melodica (zie afbeelding) tot mijn beschikking. Verder zou ik andere instrumenten wel kunnen lenen op school.
Welk instrument zouden jullie kiezen? Om mijn P te halen dit jaar, moet ik dit onderdeel dit jaar afsluiten (binnen nu en 3,5 maand).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (1)

gitaar, keyboard, blokfluit en melodica

Met absolute overtuiging het keyboard. De gitaar is een van de moeilijkste instrumenten en nooit binnen 3,5 maand goed te leren.

Keyboard is daar een tegen een stuk makkelijker en valt veel op het internet te vinden qua kinderliedjes, ik denk dat het daar wel moet lukken (met veel oefenen) om binnen 3,5 maand liedjes te leren spelen. Noten leren is hierbij handig (dit raad ik dan ook aan) maar is bij dit instrument ook zeer, zeer simpel.

De blokfluit, melodica etc. lijken mij echter weer geen goede optie aangezien je dan een hoop tijd kwijt bent met het leren van noten. En zie er maar veel van te vinden (qua bladmuziek etc.).

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Zelf dacht ik ook aan het keyboard. Zijn hierbij de noten het gemakkelijkst te leren? Dan ga ik daar eens naar op zoek, dank je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor mijn wat verlaatte reactie. Ja naar mijn menig zijn de noten voor het keyboard het snelst en gemakkelijkst te leren. Dit heb ik uit eigen ervaring ondervonden. (speel gitaar, keyboard, basgitaar, drum en nog wat kleinere instrumenten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat je kan doen als hulp bij het leren is ronde stickertjes op de toetsen plakken met daarop de noten. Heeft mij prima geholpen als kind