Omdat het modern/cool wat dan ook is tegenwoordig, nou ja al enkele jaren om letters niet meer te schrijven zoals we gewend zijn.
Dat begon al jaren geleden met U2, en Kiss, die de laatste 2 letters als een soort bliksemflits schreef
Het is om zich te onderscheiden van de gewone mens die braaf het alfabet gebruikt
10 jaar geleden
Het is een bepaalde 'leet -> spreek uit als lied - > elite' taal die nogal leeft onder hackers/crackers. verhaal gaat dat hij een muis op z'n toetsenbord vond toen hij z'n grafische kaart ging vervangen. maus is duits voor muis. 3D afbeelding die hij als masker tijdens optredens gebruikt is gemaakt toen hij een 3D programma onder de knie wilde krijgen..... j4ck1nth3b0x is hier ook uit afkomstig.... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In deadmou5 is van de internetschrijfwijze Leet ( oftewel 133t of 1337) gebruik gemaakt waarbij men overwegend Engelse fonetische klanken vervangt door een ander teken die enige uiterlijke overeenkomst hebben.

Op onderstaande website staat een tabel die aangeeft welke alternatieve tekens of tekencombinaties in Leet kunnen worden gebruikt om een bepaalde letter aan te duiden.
Wikipedia : V V 1 |< 1 P 3 [ )1 4