Hoe leer ik het beste Trance maken in FL-Studio?

Ik ben net begonnen met het gebruiken van Fl-Studio (Fruity Loops) en wil graag Trance maken (ben groot fan van Armin van Buuren e.d.). Nu heb ik een aantal tutorials gevolgd van "thenewboston". Maar hier worden alleen de grondbeginselen uitgelegd. Hoe kan ik Trance leren maken in FL? Waar kan ik precies vinden hoe ik dit leer? Ik wil hier graag een groot deel van mijn vakantie aan gaan besteden, en ik hoef niet persee zo goed te worden als Armin, maar ik wil graag leren Trance te maken maar weet alleen niet hoe ik moet beginnen. De meeste tutorials over Trance op YouTube zijn namelijk merendeel voor gevorderden of zijn niet compleet.
Alvast ontzettend bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb trouwens de nieuwste (demo) versie van FL-Studio. Als het goed gaat wil ik pas de betaalde versie kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (1)

Veel DJ's/Producers maken gebruik van Plugins. Dit zijn kleine extratjes die je kan toevoegen aan je Fruity Loops. Hier zitten verschillende geluidseffecten in. Een goede is bijv. Nexus. Die geluiden kan je weer ombouwen tot je "eigen" geluid. Ik ben er niet helemaal zeker van of Armin ook plugins gebruikt, maar ik weet wel dat hij niet alleen maar met FL werkt. Hij maakt elk nummer met gebruik van verschillende programma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja van de plugins weet ik af. Het zit alleen zo, ik ben net begonnen (nog geen week) en wil et langzaamaan leren (FL) met toch de Trance op de achtergrond. Is er iets om het goed te leren, want losse tutorialsseries die niet compleet zijn en ookniet dieper overal op ingaan waar je t echt goed mee leert kan ik niet vinden (en zeker niet als je Trance in je achterhoofd houd.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je het beste kan doen is beginnen met simpele House muziek. Dit komt vrij dichtbij Trance en is makkelijker te maken. Zo leer je FL een beetje kennen. Als je dat een beetje onder de knie hebt, kan je altijd meer dingetje toevoegen aan je House nummer zodat het een meer "Trancy" nummer wordt. Zo heb ik het mezelf aangeleerd. Maar, weet wel, FL is geen makkelijk programma. Ik gebruik het al jaren en ben nog steeds niet door alle opties heen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe heb jij het geleerd? Hoe kan ik het beste starten met het leren van FL? Ik vind losse tutorials op youtube namelijk niet zo erg handig. Is er een vervanging voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou kunnen kijken op forums naar dingen die je niet snapt. Ik heb zelf contacten gehad die mij het een beetje konden uitleggen, gewoon puur de basis. Daarvan uit ging ik verder met proberen en proberen.