Welk instrumentaal nummer uit de 60's-70's begint met enkele korte ruimtegeluiden ?

HEt is niet Tubular bells van Mike oldfield enook niet Telstar van de tornado's.
Eccos van Pink floyd is het ook niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
3.1K
Amadea
10 jaar geleden
Mijn vermoeden is dat je een compositie van Jean-Michel Jarre zoekt. Maar welke precies? Het zou helpen als je wist waarbij het onder andere gebruikt is. Het hele album Oxygene staat op youtube, dus je kunt horen of het daarbij zit: http://www.youtube.com/watch?v=TlBIQqIPaGg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oxygene is het niet en bij vangelis vind ik het ook niet. De muziek is niet zo zweverig.maar wordt in het verder verloop wel bombastisch door de bellen en synthesizer Ik associeer het nummer wel met Santana en Frank Zappa, waarrom weet ik niet,, dat zal toevallig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=7JTroFovUXw twijfelachtig, maar david bowie zit toch wel in de buurt qua uitstraling...we blijven zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moest ook aan david bowie denken. hello space boy :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Space boy is het ook niet. Het is een instrumentaal nr Ik denk dat het nummer echt wel van end de jaren 60,flower power periode, moet zijn. Het was volgens mij ook redelijk bekend. Over tijd hoorde ik het nog op vrt radio als achtergrond bij een reportage, maar ik was te laat om op shazam te drukken.
Z512099
10 jaar geleden
"More" van Pink Floyd ?
Is een nummer in hun beginperiode, instrumentaal, kwam in de begingeneriek van een bekend Vlaams filmprogramma van Jo Röpke.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, jammer, dat is het ook niet . alhoewel die stijl van muziek het dichtst aanleunt met wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, in het nr van de carpenters lijkt de pulse in seconde 36 -37 wel een beetje op de pulsen waar mee het nummer begint
Z512099
10 jaar geleden
Is het misschien "Set the controls for the heart of the sun", uit Umma Gumma van Pink Floyd ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, dat lijkt er niet op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of misschien komt het uit een musical of zo .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gezien je nadere beschrijving zou het om een nummer van Hawkwind kunnen gaan. Hoewel hun meest spacy platen ('Sonic Attack' en 'Levitation') van later datum stammen. Als je zeker weet dat het nummer instrumentaal en van enige importantie is zou het in bijgaande lijst met de beste/bekendste 250 instrumentale rockstukken horen staan. Bronnen:
- http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_rockinst.html

Antwoorden (1)

Wat jij onder "ruimtegeluiden" verstaat weet ik natuurlijk niet.
Met een beetje fantasie en en soepele interpretatie van de genoemde periode (1981 is kort na eind jaren 70) zou het nummer Aurora van de groep Nova kunnen zijn wat je zoekt.