In welke taal is, naast engels, de meeste muziek opgenomen?

Ervan uitgaande dat in het engels de meeste muziek wordt opgenomen.
Als dat niet zo is word ik graag verbeterd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed de volgorde Chinees / Engels / Spaans.
Maar omdat dat een gok is maar even als reactie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had eerlijk gezegd helemaal niet aan Chinees gedacht.
Maar dat zal ook wel veel zijn, inderdaad.
SimonV
10 jaar geleden
Ik ben zo vrij ervan uit te gaan dat in de taal die het meest gesproken wordt, ook de meeste liedjes in die taal geschreven worden. Chinezen zullen toch evenveel zingen als Engelsen, denk ik..
Dan kom je tot het volgende overzicht:
Chinees (1343 miljoen)
Engels (508 miljoen)
Hindi (487 miljoen)
Spaans (417 miljoen) http://www.nationsonline.org/oneworld/most_spoken_languages.htm
Antoni
10 jaar geleden
Wij, Nederlanders en Belgen, zijn erg gericht op de Amerikaanse, Engelstalige, muziekwereld. Daarbij vergeten we vaak dat veel artiesten zoals bijvoorbeeld Jennifer Lopez, Gloria Estefan en Shakira hun muziek ook uitbrengen in het Spaans en zo de Zuid-Amerikaanse markt van hun muziek voorzien. Die markt is veel groter dan "wij" ons in eerste instantie realiseren. Verder zijn er nog tienduizenden artiesten op de wereld, waar wij Westerlingen nog nooit van hebben gehoord. Het is dus heel goed mogelijk dat de Chinese muziekwereld de meeste muziek uitbrengt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is in India een enorme muziek- en filmindustrie (denk aan Bollywood), meer dan China vermoed ik, dus ik durf te wedden dat hindi de nummer twee is. Dat is ook mijn indruk als ik zoekresultaten op internet bekijk (videoclips e.d.). Cijfers heb ik niet...

Het beste antwoord

Bij de klassieke muziek Italiaans en Duits, bij kerkmuziek veel Latijn. Daarnaast ook Engels; in veel mindere mate Spaans en Russisch. Uiteraard ook Nederlands, Noors enzovoort. Maar de hoofdmoot betreft Italiaans en Duits.
Als het over pop gaat, uiteraard veel Engels, maar grote landen zoals China en Rusland en Zuid-Amerika gebruiken gewoon hun eigen talen, omdat die immers voor het gros van de bevolking verstaanbaar zijn. Ook daar is heel veel muziek opgenomen.