Waarom trad Michael Jackson niet op bij Live Aid in 1985?

Michael Jackson leverde een grote bijdrage aan de hit van USA for Africa, maar trad uiteindelijk niet op tijdens het grote Live Aid concert. Wat was daar de reden voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Antwoorden (1)

Het enige wat ik daarover kan vinden is dat Michael Jackson er gewoon niks voor voelde om aan het evenement deel te nemen. Dat staat op bladzijde 272 van het boek "Is That It?" van Bob Geldof, uitgave New York, Weidenfeld & Nicolson, 1986.

Volgens http://home.mj-upbeat.com/2013/07/17/today-in-michael-jackson-history-july-17th/ was hij te druk met de opnames van Captain EO. De première van die 3D-sciencefictionfilm was op 12 september 1986. Michael speelde daarin de hoofdrol en hij voerde er ook twee nummers voor uit.
Amadea