Waar kan je gratis beats krijgen voor rap clipjes ?

Ik zoek naar gratis beats die ik kan gebruiken in me youtube rap video´s zonder problemen met de eigenaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Antwoorden (3)

Gratis zul je Beats niet zomaar krijgen, al eens op marktplaats gezien?, ik heb zelf 2 paar beats in Portugal gekocht. (niet de echte) voor €25, ik denk niet dat je zomaar gratis beats hebt.

Ik denk ook niet dat je snel problemen krijgt met de eigenaar. Kleine kans dat iemand daarop wijst en naar Beats gaat of een medewerker oid dat ziet. (als je geen echt beroemde rapper bent)

Zie bronnen voor wat linkjes:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraagsteller vraagt naar "beats" als in ritme's/achtergrongmuziek om op te rappen.
Niet om gratis Dr. Beat koptelefoons
Ritsuka
10 jaar geleden
Het gaat om geluidsfragmenten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooh haha :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gezien het imago van Beats zou het in de vraag inderdaad om zowel muziek als de hoofdtelefoon kunnen gaan. Van mij dan toch ook een duimpje omhoog omdat het antwoord op basis van de hoofdtelefoons zeer constructief is.
http://ibeat.org/ (gratis onder een Creative Commons Licensing)
http://free-loops.com/free-loops.php hier staan ook veel gratis geluidsfragmenten.

Wel goed opletten, als het voor eigen gebruik is mag je deze dingen gebruiken. Goed de voorwaarden lezen van het bestand dat je gebruik, Creative Commons Licensing zegt soms dat je het niet commercieel mag gebruiken (je lied verkopen) of dat je moet melden wie de eigenaar van het geluidsfragment is.
Als je dit niet doet kun je een boete krijgen. Meer is hier te lezen: http://creativecommons.org/about

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is bijvoorbeeld al een hele categorie 'rap beats': http://ibeat.org/free-rap-beats/
Maar er staat dus bij, alleen voor niet commercieel gebruik.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een link gevonden: http://www.illbeatz.com/free_rap_beats_drum_kits.html
10 jaar geleden
In principe mag je geen enkele muziek(fragmenten) gebruiken voor niet persoonlijk gebruik. Dit houdt dus in dat op youtube plaatsen onder niet persoonlijk gebruik hoort aangezien je het publiekelijk maakt. Het beste kun je iemand vragen een beat voor je te produceren waarin je schriftelijk afpsreekt dat jij die beat mag gebruiken.

Het is uiteraard zo dat er bijna niemand veroordeelt wordt voor het plaatsen op youtube met gebruikte beats van andere. Zeker als je onder de 2000 views blijft. Maar mocht je ooit doorbreken dan zal dit toch tegen je gebruikt kunnen worden.

(aanvullend: er bestaat geen rechtenvrije muziek. Ook al wordt dit door verschillende beweert. BUMA zal je echter anders vertellen. Alleen bij persoonlijk gebruik, maarja wie wil nu een liedje maken alleen voor zichzelf?!)