Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heeft muziek effect op beeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
872
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden, maar de vraag is Hoe. Hoe komt het dat het effect heeft.?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat merkte ik bijvoorbeeld tijdens het zien van de film over ijsberen, die op oudejaarsavond uitgezonden werd. Er klonk spannende muziek, terwijl er in beeld niet veel aan de hand leek te zijn. Toch had je het gevoel dat er iets vervelends zou gaan gebeuren, en dat kwam alleen door de muziek. De filmer bleek bang te zijn dat de ijsberin met jong die hij volgde hun gezamenlijke zwemtocht niet zouden hebben overleefd.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Hoorde de filmer tijdens het filmen de bijbehorende muziek? Ik dacht, dat de muziek later in de film wordt gebracht. Of is dat niet zo?
Amadea
10 jaar geleden
Op de Noordpool is geen muziek te horen, nee. Dat is later achter de beelden geplaatst, zoals gebruikelijk is.
Met muziek kun je emotie laten horen, je kunt spanning opwekken, een lach, traan of erotiek bijvoorbeeld. Een filmpje zonder geluid is niet spannend, sleept je niet mee, je voelt er niets bij. Muziek heeft een grote meerwaarde aan beelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat muziek niet zoveel effect heeft op beeld, maar dat beide samen voor een meer intense ervaring kunnen zorgen. Emotioneel gezien maakt de muziek wat meer indruk, beelden zijn weer wat makkelijker te onthouden. De muziek geeft ook richting aan de manier waarop je de beelden interpreteert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding