Bestaat er eigenlijk een HBO opleiding tot producer/dj?

Bestaat er eigenlijk een HBO opleiding tot producer/dj? Eigenlijk een HBO opleiding die vergelijkbaar is met MBO Herman Brood academie tot producer?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja die bestaat.
http://www.hku.nl/web/Opleidingen/MuziekEnTechnologie/Toelating.htm Bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof dat het sound engineering heette maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tis inderdaad net wat je met deze termen bedoeld.
DJ (Discjockey) is een plaatjes draaier (Kun je je daar HBO in laten opleiden? :))
Producer is denk ik wel de meest misbruikt term.
Vroeger was een producer iemand die regelt dat een plaat tot stand komt (niet zozeer dat deze hem zelf maakte) tegenwoordig wordt er vaak 'maker van elektronisch muziek' mee bedoeld. Een soundengineer is een geluid technicus (hoeft ook niet zelf muziek te maken) Dus als je opzoek bent naar een HBO opleiding is het goed om na te denken wat je wil gaan doen en wat je bedoeld.

Antwoorden (1)

Neem eens een kijkje bij de HKU faculteit Muziek en Technologie.
Ze hebben hier de volgende studies:

Audio Design
Sound Design
Composition Electronic Music
Composition and Music Production
Composition for the Media
Composition and Sound Design for Adaptive Systems
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is inderdaad waar ik naar op zoek was! Bedankt! Zijn er ook nog concurrenten in Nederland die ik kan vergelijken? Ik kan ze zelf niet vinden op Google.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan! Ik weet niet of er nog andere opleidingen zoals deze zijn in Nederland. Ik denk wel dat de HKU de beste opleidingen heeft van Nederland op dit gebied. Welk van de studies van hierboven lijkt jou eigenlijk het leukste?