Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat je een normalen microfoon klinken als een microfoon die je hoort bij 3fm?

Wat ik bedoel is dat je klinkt net zoals de dj's van bekende radio station's luister maar naar hun stemmen dan weet je wat ik bedoel.
https://www.youtube.com/watch?v=FqoziG44zmI

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb zelf een mengpaneel de : Behringer xenyx x1204usb misschien kan ik het hier ook mee doen als jullie weten wat ik moet aanzetten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij 3FM gebruiken ze microfoons van zo'n 800 euro. Kunnen we dat 'een normale microfoon' noemen?
Verder is het niet zozeer de microfoon, maar de voiceprocessing die de sound veroorzaakt.
Dat zijn nog duurdere apparaten die de luidheid en timbre van het geluid beïnvloeden, waarna het geheel ook nog eens door de zenderprocessing gaat. Goed voor 10 tot 20 mille aan elektronica.
Dus nog even doorsparen...
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, Nee ik was alleen benieuwd of dat mogelijk was met software of via mijn mengpaneel, omdat ik dat zo professioneel en warm vindt klinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb trouwens wel een comp knop op mijn mengpaneel ik weet niet of dat voor compress staat ?
escape
10 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Maar denkt maar niet dat je daarmee iets krijgt wat daarbij in de buurt komt. De voiceprocessors die ze bij 3 FM gebruiken hebben zeer uitgebreide instellingen.
Maar waarom ga je niet wat spelen met je eigen mengpaneel? Misschien krijg je dan een sound waar je ook tevreden over bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn condensatormicrofoons wat ze gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij gebruiken ze gewoon de Shure SM7B dynamische microfoon. En het 'geluid' zal ook wel deels :) aan de persoon liggen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding