Wat hebben de Foo Fighters te maken met Tenacious D?

Op wikipedia las ik bij Foo Fighters, verwante acts Tenacious D, maar ik vroeg me af wat ze er mee te maken hebben dan..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Foo_Fighters

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
2K
Antoni
10 jaar geleden
Met "verwant" wordt vaak niet meer bedoeld dan dat de muziek die de verschillende bands of artiesten maken, op elkaar lijkt. Als je dus bijvoorbeeld houdt van de muziek van de Foo Fighters, dan vind je de muziek van Nirvana of Tenacious D waarschijnlijk ook mooi. Verschillende websites van webwinkels geven op een vergelijkbare manier adviezen aan klanten: "Anderen die deze CD kochten, kochten ook deze CD's", gevolgd door een lijstje met andere koopsuggesties.

Het beste antwoord

De zanger van Foo Fighters (Dave Grohl) speelt ook af en toe als drummer bij Tenacious D. En hij speelde in de film van Tenacious D.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals bij Blizzcon in 2010, toen Tenacious D daar de afsluitende act was. Zie Youtube link.
Kimath
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Bij "Verwante acts" op die website http://nl.wikipedia.org/wiki/Foo_Fighters staan een heleboel namen: Nirvana, Germs, Them Crooked Vultures, Sunny Day Real Estate, Scream, The Fire Theft, Late!, Queens of the Stone Age, Me First and the Gimme Gimmes, No Use For A Name, Alanis Morissette, Tenacious D De Foo Fighters hebben toch niet met al deze bands en artiesten samengewerkt, of wel? Hun muziek is gewoon vergelijkbaar. Dat betekent "verwant", naar mijn idee.
Kimath
10 jaar geleden
Ik weet toevallig da Dave Grohl drummer was in Nirvana, en hij heeft Them Crooked Vultures opgericht samen met de andere artiesten die er in zitten.
Maar de hoofdvraag was wat ze met elkaar te maken hebben, daar gaat mijn antwoord vooral op in.
Antoni
10 jaar geleden
Oké, misschien betekent "verwant" in dit geval dan toch wat meer dan alleen dat de muziek van de verschillende artiesten en bands op elkaar lijkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dave Grohl zingt/zong bij Queens of the Stone Age
Antoni
10 jaar geleden
Ben nu wel benieuwd wat Alanis Morissette te maken heeft met de Foo Fighters. Weet iemand dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Antoni: De drummer van de Foo Fighters heeft volgens Wikipedia gedrumd in meerdere tours van Alanis Morissette.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja, wat dit lijstje betreft: Nirvana, Germs, Them Crooked Vultures, Sunny Day Real Estate, Scream, The Fire Theft, Late!, Queens of the Stone Age, Me First and the Gimme Gimmes, No Use For A Name, Alanis Morissette, Tenacious D
Dit zijn inderdaad allemaal bands waar 1 of meerdere bandleden/ex-bandleden van de Foo Fighters in hebben gezeten of mee samen hebben gewerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
EN Dave speelde de duivel in "Tribute"! http://www.youtube.com/watch?v=_lK4cX5xGiQ
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grohl is al heel erg lang zanger van de Foo Fighters, dus zingen kan hij al een behoorlijke tijd. De eerste plaat waarop hij zingt komt uit 1994, dat is al bijna 20 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit was wat ik zocht! dankjewel