Hoe heten de plaatjes waarmee de toetsen van een piano belegd zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Dat waren vroeger (vóór de tweede wereldoorlog) voor de witte toetsen ivoren plaatjes en voor de zwarte toetsen gepolitoerd ebbenhout, maar ze zijn tegenwoordig van witte en zwarte kunststof. Toetsbelegsel genaamd.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tnx!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ je
Ebony And Ivory Live Together In Perfect Harmony
Side By Side On My Piano Keyboard, Oh Lord, Why Don't We?
Amadea
10 jaar geleden
Wauw, die link had ik nooit eerder gelegd met die song van Paul McCartney & Stevie Wonder. Gaat het gelijk nog meer leven!