In principe kan je dit wel, maar het geeft een aparte klank (ik heb het zelf ooit geprobeerd). Of je het mooi vind is anders, maar je krijgt er (als je het goed doet), wel een apart geluid uit. Als je echt viool wil spelen op een gitaar en daarbij dezelfde klanken wilt krijgen, raad ik je aan om gewoon een viool te kopen/huren etc. Dit komt door de reden die de anderen hiervoor gaven. Nog succes verder!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, want met een strijkstok zou je nooit bij de middelste vier snaren kunnen komen. Een viool heeft hiervoor de middelste snaren wat omhoog staan. Met een gitaar zou je gewoon alle snaren raken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een gitaar zou je gewoon alle snaren raken. Je antwoord is dus ja ipv nee. Het kan wel met, met nadelen.
nee een viool heeft een gebogen brug waar de snaren overheen lopen, zodat je elke snaar apart kunt aanstrijken ,een gitaar heeft een vlakke brug zodat je de snaren goed kunt aanspelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja zeker, ik herinner mij Jimmy Page van Led Zeppelin, (zie de link) en hij was zeker niet de enige.