Hoeveel heeft een bepaald automerk een artiest betaald om haar lied te mogen gebruiken?

Een bepaald automerk heeft voor zijn commercial voor een 2014 model het liedje "Applause" gebruikt. Hoeveel heeft dit automerk moeten neertellen om dit lied te mogen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is een kwestie van onderhandelen. de advertentie wordt vaak door een bureau in elkaar gezet voor een bepaald budget. binnen dit budget moeten zij ook de rechten voor het gebruik van de muziek regelen.
Er zit voor de muzikant ook vaak iets positiefs aan. Je song komt veel vaker op radio en televisie waardoor je bekendheid toeneemt. Het is vaker voor gekomen dat een lied opnieuw een hit werd nadat het gebruikt is in een commercial.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prijs krijg je niet te weten dat word erg goed geheim gehouden
De prijs wordt bepaald hoe vaak en in welke landen en welke tijden de reclame word gedraaid als ze toch besluiten om de reclame langer te gebruiken word het bijbetalen
Reclame buro's moeten ook aantonen hoe vaak de reclame is uitgezonden
Maar het zijn hoge bedragen