Wie weet waar ze nog een cd'tje maken van een oude lp? Bron uit eerdergestelde zelfde vraag doet het niet meer...

Wij hadden een cassettebandje, gekregen in 1979, en zongen dat mee uit hoofd en hart. Maar helaas hebben cassettebandjes niet het eeuwige leven... Wie geeft ons goede raad?

Toegevoegd na 21 minuten:
Let wel: wij hebben de lp niet zelf, en het bandje is reeds lang geleden overleden... We zoeken dus iemand die zelf eigen oude lp's op cd overzet!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is aan te komen. :)
Maar hoe mag hier niet geplaatst worden....

Antwoorden (4)

Onderstaande aanbieder biedt een dergelijke service aan! Mocht u meerdere bandjes hebben die u over wilt zetten dan is de aanschaf van eenvoudige apparatuur aan te raden. Voor een klein bedrag hebt u dergelijke apparatuur in huis. Zie link 2.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Nog een tip n.a.v. link 2: bij TinyDeal heb je er al een voor € 15,04 http://www.tinydeal.com/usb-tape-cassette-to-pc-mp3-converter-adapter-p-45567.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik begrijp dat de vraagsteller ook het bandje niet meer heeft. Voorzover niemand desbetreffende LP compleet heeft, weet de vraagsteller misschien welke nummers erop stonden? Dan is die LP vast en zeker gemakkelijk weer samen t stellen m.b.v. andere LP.s
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via nieuwsgroepen en Torrents is alles aan te komen. Maar zover ik weet is het niet de bedoeling dat we dergelijke handelingen aanbevelen op deze site ;-)
Zoek anders iemand op marktplaats die het kan doen.
En zoveel is er niet eens voor nodig om dit zelf te doen.
Een platenspeler met een goed element.
Een voorversterker voor de platenspeler die je via de USB ingang op de pc aansluit.
Software bijvoorbeeld "Magix music lab" om alle krassen en tikken te verwijderen en het geluid te optimaliseren.
1 lege cd.
En het is nog leuk als hobby ook voor de wintermaanden.
Op die manier heb ik ook voor iemand 10 lp's naar cd's overgezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof niet in toeval, wilde een paar dagen eerst al reageren maar kon de LP bij nader inzien niet te pakken krijgen (verdwenen). Was vanmiddag bij een kennis en zie daar, die had de LP. Ik heb dit vaker beetgepakt met een goede Thorens-MK-2 pickup, met een behoorlijk nieuw element en de benodigde software (Magix-cleaning Lab Deluxe). Als jullie dat graag willen kan ik de gehele dubbel LP op CD zetten, niet commercieel maar prive dus als aardigheidje. Graag hoor ik wat te doen. M vr gr, Aart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is meestal nog het meest makkelijke en eenvoudigste te doen via een mengpaneel.
De muziekbronnen (Cassette-deck, Platen-speler, e.d.) sluit je hierop simpel aan door middel van Tulp stekkers (Rood/wit) en het mengpaneel sluit je weer aan op je PC via een eventuele verloopplug naar USB.

Let er wel op dat de platenspeler op de zogeheten "Phono" ingang moet, en waarschijnlijk een simpel draadje nodig heeft om de brom (geaardheid) weg te halen. Die sluit je aan op het paneel zelf d.m.v. een klein zwart draaiknopje.