gitaar opknappen..?

ik wil een oude gitaar van me oom opknappen(elektrisch les paul model) en ik heb zo een beetje alles eraf gehaald maar ik heb nu een kale gitaar. Dit is niet erg want ik koop alle onderdelen los en monteer ze. Maar ik wil ook de ''body'' opnieuw lakken. Kan dit? zo ja, hoe?(eerst schuren of .....)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Je kunt niet zomaar een willekeurige lak op een gitaar zetten, de hardheid bepaalt de klank.
Ik zou advies vragen bij een goede vakhandel voor gitaarbouw zoals Vox Humana in Vlaardingen of anders bij de online service.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door het verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe laag, kan de klank van een gitaar flink veranderen. Pas dus op wat je doet.

Voor informatie en advies zou je contact kunnen opnemen met een gitaarbouwer.
Zie ook dit linkje :
http://www.vintagegitaar.nl/
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Voor dit soort vragen zijn er speciale fora bijv: http://www.gitaarnet.nl/forum/ waar je vraag met meer ervaring kan worden beantwoord.

er zijn veel dingen die mee spelen: wat is de waarde van de gitaar, is opnieuw lakken zelf te doen of moet dat proffesioneel worden gedaan en kost dat meer dan de gitaar waard is etc.

uit interesse, welk merk is het? via harmony-central zijn de gemiddelde waarde en gebruikerservaringen van het instrument waarschijnlijk te vinden.