Welke klassieke composities kun je gerust "stoere muziek" noemen?

Zelf houdt ik van (Hard)Rock. Evengoed kon ik de onderstaande klassieke nummers erg waarderen.
Volgens mij zijn het gewoon antieke rocknummers!

- Wagner, The ride of the Valkyries
- Tchaikovsky, 1812 Overture

Zijn er nog meer van dit soort "antieke (klassieke) hardrocknummers"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag, wil ik ook wel even weten, weet ik gelijk wat ik ook weer kan spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Queen en deep purple hebben wel iets op dit nivo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen1962,
Maar dat zijn ten opzichte van Mozart en Beethoven moderne artiesten. Da's ook prima muziek, ze lenen bij de klassieke muziek, maar is niet helemaal wat ik zocht.

Het beste antwoord

Ik merk op dat je vooral van de wat zwaardere jongens houdt, dan moet je eens naar onderstaande luisteren, ik denk dat je dat ook wel mooi vindt.

Romeo en Juliet van Prokofiev: http://www.youtube.com/watch?v=7YFCiMDovQc&feature=related

Als je dit goed vind heb ik nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is typisch een muziekstuk waar niemand de naam van weet, maar wat iedereen kent zodra hij het hoort!

Andere antwoorden (6)

Weliswaar modern klassiek (componist leeft nog), maar luister eens naar 'Short ride in a fast machine' van John Adams....dat rockt echt wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt inderdaad prima.
De Sabeldans van Khachaturian is ook klassieke
hardrock. Tchaikovsky is inderdaad ook goed te
pruimen voor een pop/rock-liefhebber.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de genoemde nummers zou ik "Ivan The Terrible" willen noemen van de componist Serge Prokofiev.

Een geweldige mooie uitvoering is er van Het Rotterdams Philharmonisch Orkest o.l.v. Valery Gergiev.
Philips CD 456 645-2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van de Bolero van Ravel.

http://www.youtube.com/watch?v=3-4J5j74VPw&feature=fvw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook heel bekend maar veel te soft denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk 'hard' op het eind. Het een gecontroleerde chaos van geluid.
De Carmina Burana, van Carl Orff.
Begin 90-er jaren gebruikt in een house-versie, die door de erven Orff via de rechter verboden is (Orff is nog geen 50 jaar dood, dus zijn de rechten nog niet vrij).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op Youtube eens naar het werk van Apocalyptica.
4 finse cellisten die cello-rock spelen.