Bestaat er een softwareprogramma waarmee je een mp3 kan afspelen en bepaalde instrumenten kan wegdraaien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet. Een mp3 bevat geen verschillende sporen. Er zijn wel programma's waarmee je bepaalde frequenties kunt wegfilteren, maar dat werkt nooit helemaal goed.

Je zult dus een bestandsformaat moeten hebben waarbij ieder instrument op een apart spoor staat. Bijvoorbeeld een midi-bestand.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerder een project bestand waar je die kan bewerken (.flp voor FL-Studio)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag jij raden wat er in een .flp bestand voor bestanden verpakt zitten...
Inderdaad, .wav (of ander audio formaat) en midi.
Een midi of multitrack audio kun je in elk multitrack software laden en dan eventueel weer als project (.flp voor fruitig herhaal) opslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En Dan publiceren. .flp in niet fruiting herhaal, maar FL Project.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En in .flp zitten niet wav, mp3 , oss, etc formaten. Alleen de sporen, instumenten en eventuele effecten die geinstalleerd zijn op je computer. Je kun wel je project overzetten naar wav, mp3 etc
Er is geen programma voor consumenten om dergelijke bewerking te doen op mp3's. Door middel van filtering en soms fase uitdoving is het mogelijk om sommige instrumenten te dimmen maar in een ensemble is het bijna nooit mogelijk dit te doen zonder kwaliteitsverlies van de andere instrumenten.

Er zijn onlangs wel FFT (fast fourier transfer) gebaseerde filterprogramma's die er vrij goed in slagen om bepaalde geluidsbronnen in een audio-opname eruit te filteren. Echter is dit niet makkelijk en niet goedkoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met VirtualDJ kan dat maar werkt maar matig. Alleen met het project bestand (denk aan .flp voor FL Studio) kan je een bestand bewerken. Als je Een liedje van bijv. Seamless - One time (ft. Veela) zou willen bewerken moet je dat met dat project bestand doen met het juiste progamma (Normaal zit dat project standaard waneer je FL-Studio download). Dus nee, er bestaat geen progamma om mp3 direct te bewerken. Wat wel kan is met muziek bewerkings progamma (Mijn aanrader: FL-Studio gratis te downloaden) en het juiste bestand het lied kan bewerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou alleen werken 'met het juiste bestand' (multitrack) van desbetreffende nummer (En dan kan het in elke multitrack DAW). Of zoals bamibal noemt met een midi bestand van het nummer. (Dit is dan wel geen origineel van het nummer)
Een mp3 is GEEN multitrack.
Verder is FL Studio niet (legaal) gratis te downloaden. (Wel gratis te proberen.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Demo bedoelde ik. Maar als je iets wil bewerken van het lied, zou je het project bestand en de juiste software moeten hebben om het te bewerken. Dus jij hebt het fout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Want daar zitten de sporen en instumenten in die je kunt bewerken met die software en bestand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe kom je aan het 'project bestand' van die mp3?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van die gene die het heeft gemaakt, logisch toch!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alles is met FL gemaakt. :)
En zeker niet als project uitgebracht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, ik zeg toch 'met de juiste software'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook met Cubase, Trackaction etc. Als je maar de goeie combinatie bestand en software hebt.