Kan ik beter een merkgitaar kopen of een 'gewone' gitaar?

Ik wil graag leren gitaar spelen, maarja, daar heb ik wel een gitaar voor nodig. Ik ben net bij een muziekwinkel geweest en heb een mooie acoustische western gitaar van 225 euro gezien, op internet vind je allemaal instappakketten van 35 euro, maar ik neem aan dat die snel ontstemmen en van niet zo goede kwaliteit zijn. De gitaar in de muziekwinkel was niet van een bepaald merk. Is dit erg? Kan ik beter een gitaar van Crafter of Fender kopen, of maakt dit niets uit? Aangezien ik ga beginnen met gitaar spelen, willen mijn ouders dat de gitaar goed te verkopen is, voor als ik het niks vind. Ik hoor graag jullie advies!

Toegevoegd na 50 seconden:
Kan ik trouwens beter tweedehands een gitaar kopen of gewoon een nieuwe? Mijn budget ligt rond de 200 euro

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Wanneer je een gitaar koopt in een degelijke muziekwinkel met een prijs van 225 zal het wel een degelijk exemplaar zijn. Een super dure gitaar van Crafter of Fender voor een beginnend gitarist zou ik niet aanraden. Koop een gitaar waarbij je je goed voelt.