Waar gaan de liedjes 'Jillian' en 'Sinéad' van Within Temptation over?

En gaat Sinéad over Sinéad O'Connor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinéad komt van de cd The Unforgiven, dat samen met een stripverhaal en korte film een verhaal vormt. Sinéad is een van de personages uit dat verhaal, dus ik denk dat het liedje over dit personage gaat of vanuit het perspectief van dit personage geschreven is.
Het kan natuurlijk dat het personage naar Sinéad O'Connor genoemd is, omdat ze haar leuk vinden of omdat zij bepaalde eigenschappen heeft die hun personage ook heeft, maar Sinéad is een gewone Ierse meisjesnaam, dus ze kunnen het personage ook naar een andere Sinéad hebben genoemd, of gewoon die naam hebben gekozen omdat ze het een mooie naam vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt.
Maar waar gaat Jillian dan over??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee :)

Het beste antwoord

Het lied Jillian is gebaseerd op de boekenreeks (sage) Deverry van de auteur Katherine Kerr. Daarin vinden twee onschuldige geliefden de dood door toedoen van een zelfzuchtige jonge edelman. Hij erkent schuld en zweert niet te rusten totdat het kwaad zal zijn rechtgezet. Zo legt hij de grondslag voor de levens van Jill (Gylian) en allen die haar lief zijn: haar vader - de huurling Cullyn - de woesteling Rhodry Maelwaedd en de machtige kruidenkenner Nevyn. Bijgestaan door het geheimzinnige Natuurvolk gaat Jill op pad om de eeuwenoude voorbeschikking waar te maken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sinéad is een dolende ziel, uit de stripboekreeks "The Unforgiving". Deze Sinéad Harkin (met bijnaam Queen) was een junkie en zij vermoordde voor het oog van haar kindje haar vader (omdat hij pedofiel was).
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!