Waar vind ik klassieke composities van na 1970 voor sopraansolo?

Ik doe mee aan een zangconcours waarbij het zingen van zo'n lied een verplicht onderdeel is. Ben echt op zoek naar titels van liederen of eventueel de naam van componisten. De taal van de tekst van het lied doet er niet toe.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is genoeg "klassieke" muziek van na 1970. heeft de leiding van dat concours, of de organisatie, geen lijst van mogelijke stukken? Ik weet wel een paar moderne "klassieke" componisten: Daan Manneke, leeft nog en heeft veel voor zang geschreven. Ton de Leeuw, is een paar jaar terug overleden maar heeft wel nog na 1970 gecomponeerd. en zo zijn er nog wel een paar. Ik kan voor je gaan vragen naar specifieke muziekstukken (ik heb familie in de muziek) maar die heb je niet meer vanavond. Is er ook geen muziekbibliotheek bij je in de buurt waar ze bladmuziek uitlenen? Of een muziekschool waar ze je verder kunnen helpen? Succes ermee in ieder geval.

Bij dé organisatie voor hedendaagse klassieke muziek: Donemus. https://webshop.donemus.nl/action/front/search levert voor sopraan solo de volgende werken op: Altena, Maarten Toonzucht : for voice solo, 1991 Hirs, Rozalie article 5 : (dolfijn, gekromde tijd), for (mezzo)soprano solo Kruisselbrink, Astrid Speech : 2005 Meulen, Henk van der Cantigas : for female voice, 1982 Sandbrink, Ab Zaum : for solo voice, 1994

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100