Betekenis U2 en de bijnamen van de U2 leden

vraagje...

Adam Clayton en Larry Mullen Junior gebruiken hun eigen naam.

Paul D. Hewson is bekend als 'Bono'.
en David Howell Evans is beter bekend als 'The Edge'

Hoe komen zij aan deze bijnamen?

En,

hoe komt de bandnaam 'U2' aan zijn naam?

Toegevoegd na 55 seconden:
vraagje voor de kenners onder ons :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
11.8K

Het beste antwoord

U2 is de naam van het in 1960 boven Rusland neergehaalde Amerikaanse spionagevliegtuig, met aan boord Gary Powers.

The Edge is gebaseerd op de vorm van de neus van Evans.

In de jaren 70 kreeg Hewson zijn bijnaam "Bono Vox", als variatie op "Bona Vox" dat "goede stem" betekent. Naar verluidt hebben zijn vrienden Gavin Friday (Fionan Hanvey) en Guggi (Derek Rowan) zich tot deze naam laten inspireren door "BonaVox Hearing Aids", een winkel in gehoorapparaten die zich bevindt aan de O'Connell Street in de Ierse stad Dublin. Na verloop van tijd liet hij "Vox" uit de naam vallen en bleef alleen "Bono" over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen kenner, maar een goede zoeker; "Steve Averill, a punk rock musician and family friend of Clayton's, had suggested six potential names from which the band chose "U2" for its ambiguity and open-ended interpretations, and because it was the name that they disliked the least."

Toegevoegd na 3 minuten:
Steve Averill had dus zes namen bedacht. U2 was de naam die de leden het minst lelijk vonden. De open, dubbelzinnige interpretatie was de reden achter de keuze.
Wat betref de namen kan ik geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U2 zelf is gebaseerd op het spionagevliegtuig en / of een incident daarmee waarbij een toestel is neergehaald en er een (schijn)proces volgde in de voormalige Sovjet-Unie, tenminste zo heb ik het begrepen.

Bij nader inzien is de keuze voor U2 (volgens wikipedia) gevallen omdat er speculaties over zouden kunnen zijn en omdat het dus enigszins mysterieus is.

Met de bijnamen van de bandleden kan ik je helaas niet helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het spionage vliegtuig, maar antwoord was niet compleet. iig bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sorry, soms is het mijn inschatting dat een gedeeltelijk antwoord ook bij kan dragen aan het oplossen van de vraag.