Hoe kan het dat heel veel liedjes pas later in de top 40 komen?

Als je in de top 40 kijkt van je jaren 70, zijn heel veel liedjes eerder uitgekomen en later in de top 40.
Bijvoorbeeld:
Child in time: Uitgekomen in 1970, voor het eerst in top 40: 1972
Feel like i'm fixing to die: Uitgekomen in 1966, voor het eerst in top 40: 1970

www.top40.nl

Toegevoegd na 8 minuten:
Correctie: "Feel like i'm fixing to die" is uit 1968, maakt verder niks uit, want het blijft twee jaar later.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

We hebben het over de jaren 70, geen internet mp3 etc. Muziek moet aanslaan, bekend zijn en ook in Nederland te verkrijgen zijn. Maar dat is niet alles. De top 40 was gebaseerd op single verkoop. Neem nu Child in Time dat is uitgebracht in 1970 op LP. Het nummer is pas in 1972 op single uitgebracht.
Veel muziek is uitgebracht op LP en is pas later op single uitgekomen als blijkt dat het nummer aanslaat.

http://www.discogs.com/Deep-Purple-Child-In-Time/release/1699959
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het duurt meestal een tijdje voordat een liedje bekent wordt. Dus na een tijdje horen meerdere mensen over het liedje via andere mensen over social media.

Toegevoegd na 55 minuten:
Het duurt meestal een tijdje voordat een liedje bekent wordt. Dus na een tijdje horen meerdere mensen over het liedje via andere mensen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben het over de jaren 70!!!