Verdwijnd rap-muziek ooit nog?

Om de zoveel jaar veranderd ze muziektrent. Jaren 90' grunge naar house en rap muziek tot heden. Is er een dag waarop de jeugd verstand krijgt gevoel voor muziek krijgen? Ook ben ik benieuwd wanneer dit is en welke muzieksoort het
Wordt. Ik denk zelf over 10 jaar zijn reggae en rock terug?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel: verstand krijgt en gevoel....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het is een industrie geworden en gaat allang niet meer om alleen muziek maken. Zolang de jeugd het leuk blijft vinden, zullen de platenbazen muziek uit blijven stampen.

De hamvraag hier is wie stuurt nou aan wat populair is, de muziekindustrie met een bepaald aanbod of het publiek met een bepaalde vraag naar iets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

volgens mij blijft rap-muziek voor altijd bestaan, het is gewoon pratend over een beat heen 'zingen'. Lijkt mij behoorlijk primair.
En wat Rock betreft, volgens mij is dat gewoon nog steeds in hoor, misschien niet zoveel meer als vroeger, maar het meerendeel van mijn muziek bestaat toch uit rock, en dat is echt niet alleen van vroegaaah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D'r is ook veel goeie kwaliteits rap, en rap begon in de jaren 80 al volgens mij. Meer kwestie van smaak dan gevoel en verstand van muziek als je het mij vraagt. En wanneer rap weg is weet ik niet. Voorlopig niet denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals met alle muziekgenres blijven ze altijd bestaan in subculturen/underground scenes dus rap ook.
Zeggen dat de jeugd geen verstand heeft omdat ze van muziek houden vind ik niet fair. Het getuigd van ritmegevoel en er is meer kunst aan dan aan bv trance. (niemand maakt tenslotte trance op straat maar je hoort overal rap)

Elke generatie heeft zijn/haar eigen muziekstijl en zonder uitzondering vind de 'oudere generatie' dat geen muziek.

Rock is nooit weggeweest, een van de jongste voorbeelden is bv Kings of Leon. Lekkere muziek en dagelijks op de radio.

Kortom, muziek verdwijnt niet, er komt alleen maar meer van en in steeds meer vormen. Is dat niet prachtig?!

Toegevoegd na 10 uur:
Domdomdom, dringt nu pas tot me door, ik bedoelde Nickelback ipv Kings of Leon. Ff wat anders.

En wat ik ook nog toe wilde voegen. Jij noemt nu rock muziek in een adem met de jeugd weer gevoel voor en verstand van muziek te krijgen, er waren echter tijden (toen de rockmuziek opkwam) dat 'men' zich afvroeg wat de jeugd in vredesnaam bezielde om daarnaar te luisteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kings of leon is pop-rock. En ik bedoel de muziek die op dit moment het populairst is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pop-rock is ook rock. Rap is overigens op dit moment volgens mij niet het meest populair, maar een van de muziekstromen van dit moment. Momenteel hoor je van alles op straat, in sommige streken/steden is het misschien meer rap, andere delen kunnen meer richting R&B gaan en ga zo maar door. Je vraagt of rap ooit zal verdwijnen en daar gaf ik antwoord op, daarnaast vraag je je af welke muziekstijl hiervoor in de plaats zal komen en wanneer. Wat betreft dat laatste denk ik dat de muziektrend van over 10-15 jaar voor iedereen onbekend is omdat deze wellicht nog bedacht gaat worden.