Welke cover vind je beter dan het origineel?

Is bijv. Make you feel my love van Adele, beter dan het origineel van Bob Dylan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
2.3K

Het beste antwoord

Come together, door Michael Jackson ipv Beatles

I will always love you, door Withney Houston ipv Dolly parton

If tomorrow never comes, Ronan Keating ipv ik dacht een of andere country zanger?

Father nd Son, Ronan keating ipv Bob Dylan

Make you feel my love, Adele ipv Bob Dylan

Geef mij nu je angst, Guus meeuwis ipv Andre Hazes

I feel love, Madonna ipv Donna Summer

Ayo Technology, Milow ipv 50cts & Justin Timberlake

Naja er zijn er heelveel op te noemen waarvan de cover beter is als het origineel maar het vice versa komt ook denk ik net zo vaak voor en het is natuurlijk ook een kwestie van smaak
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Ha, die Hans52;

Zo ongeveer elke cover die Johnny Cash maakte is beter dan het origineel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nirvana - The man who sold the world
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hard to handle van de Black Crowes. Het origineel is van Otis Redding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Summer Night City
Orgineel: ABBA
Cover: Therion
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is verbazingwekkend hoeveel van de nummers die tegenwoordig uitkomen covers zijn, hoewel men dat vaak niet doorheeft omdat het origineel niet bekend is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of het nou een originele of een cover is, maar work song van cannonball adderley vind ik persoonlijk de beste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat nummer van Adele haalt het absoluut niet bij het origineel van Bob Dylan. De rauwheid die hij met z'n doorleefde stem bereikt spreekt boekdelen over zijn realiteit en wat hij zou doen 'to make you feel my love'. Adele vertaalt dit naar een priller gevoel van liefde, minder vast als dat van een oude man die terugblikt op zijn leven en nu zijn liefde nog wilt delen.

Er is eigenlijk maar 1 cover van een nummer van Bob Dylan dat het origineel ontstijgt: All Along the Watchtower door Jimi Hendrix. Dit besefte Bob zelf ook maar al te goed, en daarom speelt hij al zo'n 20 jaar de electrische 'Jimi'-versie tijdens zijn optredens als eerbetoon aan de overleden Hendrix.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mama told me not to come door Three Dog Night! Zelfs Randy Newman, die het schreef voor Eric Burdon and The Animals, vond het beter dan zijn eigen uitvoering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
I Fought The Law - gecovered door The Clash naar het origineel van Sonny Curtis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Daddy Cool' van Placebo (origineel Boney M)
'Comfortably Numb' van Scissor Sisters (origineel Pink Floyd)
'Easy' van Faith No More (origineel The Commodores)
'Hallelujah' van Jeff Buckly (origineel Leonard Cohen)
'Heartbeats' van Jose Gonzalez (origineel The Knife)
'Mad World' van Gary Jules (origineel Tears for Fears)
'Land of Confusion' van Disturbed (origineel Genesis)
'She's the One' van Robbie Williams (origineel World Party)
'Woodstock' van Crosby, Stills, Nash & Young (origineel Joni Mitchell)

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over het algemeen vind ik covers niet beter dan de originele nummers, maar er zijn een paar uitzonderingen, een daarvan is "Always On My Mind" van Willie Nelson, het liedje werd oorspronkelijk door Brenda Lee gebracht, maar ik kende hem (voor Willie Nelson) beter van Elvis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hurt door Johnny Cash oorspronkelijk van Nine Inch Nails
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
All along the watchtower van Jimi Hendrix.
Knockin'on heaven's door van Cold Chisel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Joe Cocker - With A Little Help From My Friends

Zelfs John Lennon vond m beter dan zijn eigen versie !!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Santa - She's not there, origineel van The Zombies.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sweet dreams van marilyn manson
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik moet het sowieso eens zijn met de reactie over Johnny Cash. Verder vind ik ook Ziggy Stardust (origineel: Bowie, cover: Bauhaus) een goed voorbeeld waarbij ik de cover vele malen beter vind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
War Pigs van Faith No More. Origineel is van Black Sabbath.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
veel jazz standaards zijn gecovered. bv Mack the Knife komt oorspronkelijk uit de Dreigroschenoper van Weill en Brecht, maar is echt beroemd geworden door Louis Armstrong. Alhoewel ik de live-versie van Ella Fitzgerald geniaal vind... (And there's Ella, with her fella...)
Maar bij singer-songwriters vind ik het origineel beter. Zo kan niemand tippen aan de uitvoering van Guilty door Randy Newman.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal zijn covers minder goed dan het origineel. Adele / Dylan is een goed voorbeeld, beter nog is de vergelijking tussen de versies van het lied American Pie zoals origineel opgenomen door Don McLean en gecoverd door Madonna. Hiervoor moet Madonna de gevangenis in.
Ik hou wel erg van covers als Hallelujah (origineel Leonard Cohen, cover Jeff Buckley) en, iets minder bekend, (I can't get no) Satisfaction (origineel natuurlijk de Stones, cover door Devo).