Ik zoek een lied over een oorlog in noord ierland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo, zijn er dan nog meer...?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zomaar een lied of een bepaald lied (dat je ooit eens gehoord hebt ofzo)? Ik ken wel meerdere titels van ierse folk zangers/band maar weet niet of je daar wat aan hebt... dus wat zoek je precies?

Antwoorden (6)

U2 - Bloody Sunday

Toegevoegd na 4 minuten:
Niet over een traditionele oorlog, maar in mijn ogen toch wel een oorlog.

Het lied gaat over de twee Anglo-Ierse bloedbaden in 1920 en 1972,
(die beide bekendstaan als Bloody Sunday) en andere soortgelijke gewelddadigheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sunday Bloody Sunday van U2, en Belfast Child van de Simple Minds zijn liedjes over de burgeroorlog in Noord-Ierland.
Antoni
10 jaar geleden
Misschien het protestlied Zombie van The Cranberries. Zie link.
10 jaar geleden
Als je een Ierse evergreen zoekt: 'The wind that shakes the barley'. Hieronder in de versie van Dolores Keane, met de uitleg er onder. Ook heel mooi in de uitvoering van Dead can dance, ook op Youtube te vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 18de november, gezongen door Liesbeth List gaat volgens mij over de oorlog in Ierland.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ierland of Noord-Ierland? Noord-Ierland is een deel van het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland; Ierland is een zelfstandig land.
The Fields of Athenry is ook een bekend Iers protestlied.

http://www.youtube.com/watch?v=NLZRWNdGCUc

dit werd ook massaal gezongen door de Ierse fans tijdens het EK2012.

http://vimeo.com/44096187