waarover gaat het liedje van passenger let her go eigelijk ik snap het niet goed ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
12.2K

Antwoorden (3)

Het gaat over een stel, waarvan de man zich niet goed realiseert wat hij aan de vrouw heeft. Hij neemt het als vanzelfsprekend, en verlangt steeds naar iets anders op het moment dat iets op rolletjes loopt. Maar wanneer zij bij hem weggaat beseft hij pas wat hij allemaal mist. De conclusie is dat je maar beter kunt genieten van alles wat goed gaat, want het is te laat als die mogelijkheid er niet meer is.
Amadea
10 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat het gaat om iemand die een geliefde moet laten gaan in de dood.
Op de link kan u een vertaling vinden waarmee u zelf een zeer goed beeld krijgt van hun tekst en een beter idee kan vormen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Well you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
And you let her go

[Staring at the bottom of your glass
Hoping one day you'll make a dream last
But dreams come slow and they go so fast
You see her when you close your eyes
Maybe one day you'll understand why
Everything you touch, oh it dies]

But you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go

[Staring at the ceiling in the dark
Same old empty feeling in your heart
'Cause love comes slow and it goes so fast
Well you see her when you fall asleep
But never to touch and never to keep
'Cause you loved her too much and you dive too deep]

Well you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
And you let her go
Oh oh oh no
And you let her go
Oh oh oh no
Well you let her go

'Cause you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
And you let her go

Deze song gaat over iemand (YOU) die iemand (HER) kwijt is en beseft op het moment dat je echt van haar houdt, als je haar moet laten gaan.
'Je weet pas wanneer je van haar houdt als je haar moet laten gaan, en je laat haar gaan...'

Alle refreins zijn metaforen, die dingen aangeven dat je pas iets mist of voelt wat er is, op het moment dat je het echt kwijt bent en niet meer terug krijgt.

Idd. is de tekst een beetje tegenstrijdig... het zou ook over een onbeantwoorde liefde kunnen gaan. 'Je droomt ervan met haar verder te gaan maar je hield te veel van haar en je ging te ver daarin (you've loved her too much and you dive too deep)', wat maakte dat 'zij' zo'n liefde niet aankon. En daardoor zul je eens begrijpen dat alles wat je aanraakt, dood gaat.'
Wel een mooi liedje...