Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe sluit je 3 speakers aan op een tweekanaals versterker?

ik heb 3 speakers allebei 8 Ohm en elk 400 Watt

ik heb ook een versterker van 2x 500 Watt

maar de vraag is hoe sluit ik ze aan als de minimumload van de versterker 4 Ohm is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? (En niet gewoon twee gebruiken, tis tenslotte een stereo (2) versterker)
Kan wel maar dan heb je mono....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wil dat doen voor een extra subwoofer te plaatsen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja. Je kunt er één parallel op één van de ander twee zetten.
Klinkt geen porum maar he werkt wel...
Voor een sub (als versterker geen aansluiting er voor heeft) zou ik dan voor een actieve sub gaan en deze op een line uitgang (als versterker deze wel heeft) aansluiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er bestaan zogenaamde "splitters" om meerdere speakers op een 2 kanaals versterker aan te sluiten zoals onderstaande.
Bij de meeste modellen kan je het volume per speaker regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan je ze ook niet gewoon in serie zetten ofzoiets en anders waar kan je ze kopen?
Je kan 2 speakers op kanaal L zetten en 1 op kanaal R (of andersom) Je moet ze dan parrallel schakelen(2x8 ohm maakt dan 4ohm) Met de balans regelaar kan je alle speakers ongeveer even hard zetten. Nadeel, je hoort het ene kanaal beter dan de ander in geval van stereo, in mono maakt het niet uit. Het is overigens niet erg gebruikelijk om het zo te doen, maar het kan wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding