Ik heb een origionele, door de componist zelf handgeschreven Requiem in mijn bezit. Waar kan ik die (te koop) aanbieden aan geintersseerden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Marktplaats? Of ander verkoop sites.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo uniek hoeft een requiem ook niet te zijn (tenzij hij van Mozart is of zo) er zijn letterlijk duizenden van. :)
De lijst op de website Requiemsurvey.org telde in maart 2013 5024 requiems door 3112 componisten.
Net zo iets als, ik heb een originele door de schilder zelf geschilderde schilderij in mijn bezit..... En ja het zou een Rembrand kunnen zijn. Maar dan is wat onderzoek of taxatie wellicht eerst verstandig.

Het beste antwoord

Ik raad je aan via een museum/deskundige naar een idee van de mogelijke (wat de gek er voor geeft-) waarde te informeren en indien mogelijk, waarom niet trouwens, bij een gerenommeerd veilinghuis in Amsterdam, bijvoorbeeld Sotheby's, je Requiem op een speciale, NIET ALGEMENE, maar wellicht kunstveiling aan te bieden ter veiling.

http://www.sothebys.com/nl/inside/locations-worldwide/amsterdam/overview.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Op speciale veilingen komen vooral verzamelaars die echt tegen elkaar OPBIEDEN, waardoor er kans is mooie biedingen, anders dan op algemene veilingen waar minder vakkennis aanwezig is en derhalve minder bereidheid tot betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Dat is typisch iets voor de echte verzamelaar of liefhebber. Op deze website worden veel van dit soort objecten aangeboden: http://www.delcampe.net/main.php?language=D&sessionToken=sslLogin_da15a8b34e2721a57cf68b5a24cb164f
Er zijn talloze (sub)categorieën, dus zorg dat het requiem in de categorie komt waar anderen soortgelijke stukken aanbieden.