Onder invloed van muziek?

Kan muziek je leven beïnvloeden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (11)

Ja natuurlijk, als het je humeur beïnvloedt, beïnvloedt het ook je leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal. 't Is niet omdat iets je humeur beïnvloedt dat het direct invloed heeft op je hele leven. Maar andersom wel sowieso.
onder invloed van iets zijn en door iets beinvloed zijn is toch echt iets anders. Je bent niet onder inlvoed van muziek, het beinvloedt je emotie , dat wel...je kan nl ook niet onder invloed van drop zijn, of onder invloed van chocolade. drugs daarintegen................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*daarEntegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
poteetooos potaatooosss
Als je zo hard meebleeeert met je autoradio dat je niet meer uitkijkt en vervolgens tegen een paal aanknalt, reken maar dat muziek dan je leven beinvloedt. Of je dan onder de invloed was, is een heel ander verhaal.
Maar het is duidelijk dat de menselijke geest een soort pre-occupatie heeft met ritmische patronen en daar ook met veel liefde allerlei waarde aan toekent. Muziek kan heel veel betekenen voor je stemming.
Mensen die een hekel hebben aan muziek zijn zeldzaam, bijna iedereen heeft wel wat met muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in trance raken daar ook onder verstaat.
In trance raken op muziek is namelijk niet ongebruikelijk in vele culturen en geloven.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het antwoord op deze vraag is zo evident dat het haast een chatvraag lijkt. ergo mensen zullen met voorbeelden komen of inzichten, maar de vraag ja of nee is niet aan de orde.

een paar voorbeelden dus:

bob dylan, csny, hendrix etc - hippie beweging (die geloofde echt dat de wereld ging veranderen)

blues-jazz-r&b-hiphop -"soundtrack" van de emancipathie van de afro/amerikaanse bevolging in amerika
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In die zin dat bepaalde muziek bepaalde emoties activeert. Als je chronisch blij bent door chronisch vrolijke muziek te draaien beïnvloedt dit je leven. Moet je deze muziek wel altijd draaien.

Of ook: als je je brood verdient met het maken of bezig zijn met muziek, reken maar dat dit je leven beïnvloedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat geloof ik niet dat muziek je leven kan beïnvloeden.Wel je stemming, een situatie kan je leven beïnvloeden, en daardoor kan muziek een onderdeel van zijn. Je hebt dan na jaren de herinnering uit die tijd en die situatie waar je toen in zat.
Bijvoorbeeld ,je leert iemand kennen waar je helemaal van in de gloria bent. Die persoon houdt van Klassiek. Reken maar dat je zolang je met die persoon omgaat dat klassiek je passie wordt.Maar dan wordt het gekoppeld aan een persoon. Enfin die relatie loopt op de klippen na jaren. En uiteindelijk kan je klassiek niet meer horen. Zo kan het gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het voorbeeld wat je noemt geeft juist aan dat muziek dus wel invloed op je leven kan hebben. als je na die relatie per defenitie radio 4 mijdt, heeft dat dus een invloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ok dat kan tijdelijk zijn, maar de situatie was er toch als eerste.
Ik voel met menno mee. Ik denk meteen aan het opdoen van cultuur, inzicht en visie. De germaanse mythen in de opera’s van Wagner, de wreedheid van het leven in Das lied von der Erde van Mahler en de gruwel van de oorlog in Lili Marlene. En Lennon’s teksten. Bowie. Leonard Cohen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan zeker,probeer het programma Idoser maar eens dat bootst middels geluiden(muziek) alle drugs soorten na,dus je kunt kiezen voor bijv wiet of speed en alle andere soorten en dan zul je high worden doordat het je hersens op een frequentie laat trillen dat overeen komt met het gekozen geluid(drugssoort) en dan ben je dus wel degelijk onder invloed van muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik maakte op de middelbare school soms toetsen slecht omdat ik een of ander liedje in mijn hoofd had. Het kan negatieve en positieve kanten hebben, de negatieve dus bij dingen waarbij je, je moet concetreren en de positieve bijv. als je, je niet lekker voelt. Het hangt er vanaf wie je bent. Bij mij dus wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat muziek (alles wat is) ‘trilling’ is. Zo ook de mens. Elk moment ben je op een bepaalde manier geconditioneerd.
Afhankelijk hiervan zal de ene keer harpmuziek je bewegen / beïnvloeden, en een volgende keer weer trompetgeschal. Alles heeft zijn weerslag op je chakra’s (hoofd-energiepunten in je lichaam).

Ofwel, is de trilling van het totale muziekstuk (opgebouwd uit toonsoort, mineur of majeur, bepaald instrument, ritme, (dis)harmoniëren) in overeenstemming met de trilling van jou? Zo ja, dan voel jij je rustig hetzij blij, maar zijn de trillingen daarentegen niet in harmonie, dan zul je je onrustig of bezwaard voelen.

Muziek heeft dus in meerdere opzichten invloed op je leven.
Probeer het maar eens uit.